första inlägget

HEJ!
Jo, detta är min nya blogg, har haft flera stycken tidigare - och har en just nu som jag delar med min kompis Bella klicka här för att komma till den bloggen  .
Och nu täkte jag att det kunde vara roligt att ha en egen blogg, som jag uppdaterar mer och mer seriöst. Jag berättar lite snabbt om mig själv, så läs under om du vill veta lite om mig |
 
Ja, som ni kanske har fåstått så heter jag Sara, och jag heter Liisa i mellan namn så jag kom på detta blogg-namnet så. Egentligen så heter jag bara med ett i, i Lisa, men min gammelfarmor hette Liisa med två i så jag vill (och stavar det så) för att 'hedra' henne, och jag tycker det är coolare med två i. 
Jag kan börja med att berätta att jag har diabeters 1, jag fick det vid julen 2012. Diabetes 1 får man när bukspottstjörtlarna slutar prudusera inslulin, som krobben behöver. Många barn får det. Så jag måste ta sprutor med insluin innan jag äter, jag har blivit van nu, men de som inte vet att jag har diabetes/inte känner mig tycket säkert det är konstigt och undrar varför. 
Och nu undar ni säkert för jag skrev men får diabeter för kroppen slutar pruducera inslulin - och alla 'tjocka' har diabetes. 
De som är tjocka får lätt diabetes 2. Den kan man träna bort osv. Jag vet inte mycket om det för jag inte har det, menmen. 
Diabetes 1 har men livet ut, man kan inte 'få bort' det, det kan men med diabeters 2. Så i början tycket jag synd om mig själv fast nu så gör jag bara allt som tillhör med diabetesen.
Nu ska jag prata om något ni fattar vad det handlar om, och inte blir lika förvirrade ;)
På frirtiden så rider jag två gånger i veckan, mitt stora intresse. Jag är mest intresserad av hoppning med dressyr är också roligt. (Jag brukar rida d-ponnier eller stora hästar).
När jag inte är i stallet så brukar jag fotografera och vara med vänner. Jag gillar också mode och att shoppa, hehe, vem gör inte det?
Jag använder en Canon 1100D när jag fotograferar, jag använder standarobjektivet (18-55 mm marco) eller mitt telesoomobjektiv (55-250 mm marco) när jag fotograferar. 
 
Jag gillar också att resa, jag är ju snart 13 år så det är ju med min familj jag reser. Nu i sommar så ska jag till Italien, vi bilar ner och vi är borta i ca 2 veckor. Sen den 18 december (tror jag) så flyger jag och min familj ner till Thailand, vi är där i ungefär i 2 veckor, sen flyger vi till den kinesiksa ön Hong Kong och är där i ungefär 1 vecka, sen flyger vi hem igen. Så vi firar jul/nyår borta i år, är riktigt taggad, är första gången jag gör det, och det ska bli riktigt kul!
 
om du nu orkade läsa allt - grattis. Vet inte vad jag mer ska skriva. Men hoppas du gillar min blogg - och delar den min dina kompisar. Ha det bra! Kram S
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback