min upplevelse

8/5 2013 var helt klart den bästa dagen i mitt liv ♥
Kan inte ens förklara hur glad jag var när Amanda (min bästavän) frågon om jag ville följa med henne och se One Direction. Började hoppa, skrika, springa runt, och jag kunde inte sluta le på hur länge som helst. 
Jag och Amanda åkte upp till Stockholm (Solna), våra mammor körade oss upp. Det tog 6-7 timmar att åka upp, kunde inte somna alls, var för upphetsade, kunde inte fatta att jag skulle se dem - dem jag stod och skrek till deras låtar, dansa till deras låtar, glodde på bilder på de i timmar, läsa intervjuer - tittade på intervjuer. Jag kunde inte fatta att jag skulle se dem, jag jag kan inte fatta nu att jag sett de. 
Jag och Amanda åkte upp, vi köpte varsin 1D tröja utanför Friends arena som vi hade på konserten. Vi åt på någon resturang utanför där det tog evigheeeeter att få sin mat. Sen satt vi utanför arenan och vänta. Vi gick runt lite, kolla in stället. 
Vi kunde inte fatta att vi skulle se dem. Man hörde när Josh spela trummor innefrån. Och vi var sjukt tagggggade!
Vi hörde flera stå och skrika - vi trodde seriöst att 1D stod där eller något. Men man fattar ju att de går in bakvägen, och jag tror inte de skulle gå ut där det inte var staket. 
Jag och Amanda sprang dit - jag höll på att springa in i en paperskorg, jag började skratta så jag nästan la mig ner. Amanda drog mig till de som skrek, såklart var inte killarna där. 
Vi hörde någon skrika efter ett tag igen, den gången trodde inte vi på det - och det var inte sant heller. 
 
Nu ska jag berätta det roliga - ni vet de biljetterna framför senen, de är inte numrerade, så man springer in på ett ställe, för att ta så bra plats som möjligt. I alla fall, vid den ingången så var det staket runt om - såklart. 
Alla som stod där borta började skrika. Jag och Amanda visste inte om vi skulle springa dit eller inte. Jag hade en känsla att det var på 'riktigt' denna gången, och alla andra började springa dit, så jag och Amanda gjorde också det. Och det var tur. 
Jag stod i en trappa, och tittade ner, där stod Niall och Louis, med ett filmteam (som filmaar till deras film 'This Is Us'). Började skrika och darra/skaka. Blev helt chokad. Trodde aldrig jag skulle se de på så nära avstånd, ca 20 meter från dem var jag..
Jag tog upp mobilen och började spamma med bilder på dem (någon av dem är där uppe).
Niall fick en skateboard som han 'åkte' runt på, jag kan fortfarande inte fatta det. Att jag såg dem med mina egna ögon, kommer aldrig glömma den stunden.. 
 
De hade en megafon (tror det heter så) som de prata i, fast man hörde ingt för alla skrek så högt! Sen åkte Niall in på sin skateboard, Louis och filmteamet gick också in.
 
Efter en stund började alla gå där från, först stod (nästan) alla kvar i hopp om att de skulle gå ut igen! (vilket de inte gjorde).
 
Sen började insläppet, det var såååå långa köer in, hade ingång E (tror jag), kön var sååå lång. Tog ett tag att komma fram.
Min kompis Amanda, och jag hade inte platser bredvid varandra, utan på varsin sida om arenan. Så Amanda gick in i ingång A, där det var ännu fler i kön. 
Tillslut kom jag in, man fick inta ha dricka eller något att äta med sig in. Man såg flera som drack upp sin dricka  utanför ingångaran. Man kunde köpa dircka/godis där inne.
Jag frågade en vakt var min plats var (lättare att fråga än leta), han peka ut den och jag hitta den. Jga satt där i ca 15 minuter när förbandet började. Det var en tjej (vet inte vad hon heter) och hennes  band spelade. De var helt ok, men gillade inte dem så mycket. De spelade runt en halv timme.
SEN BÖRJADE DET BÄSTA!
Sen började självaste konserten. Det kom massa rök, och musik börjades spela. Sen kom de ut på scenen (såg inte vad de gjorde exaxt från min plats). Alla började skrika, jag med, och så sjöng jag med till alla låtarna. 
 
Sen så skulle killarna byta om och sånt, och du fick vi som va i arenan se en liten film (3 delar) som killarna hade spelat in  (de var i ett hus, hade en fest, tror de flesta har sett den på YouTube). Det visades 3 gånger (olika delar) när killarna bytade om. Den var riktigt rolig, man hörde hur alla i arenan skratta!
 
Och så kan man ju ställa fråger på twitter, som de kanske svarar/gör på konserten. De frågerna var (är kanske inte exakt hur de sa det, fast det var de frågerna) 'om du skulle få göra en egen ringsingnal, hur skulle den gå då?', killarna gjorde ljud hur deras singnal skulle vara, sen så gjorde de pyramiden, och sjöng 'I Want It That Way - Backstreet boys'. Riktigt fint!!
 
När konserten var slut, så gick vi till blien, där vi byta om till mjukiskläder, för att sen åka heeeeela vägen hem till lilla Skåne igen..
 
Jag var helt hes, Amanda också, vi prata lite, men sen när vi hade kört en bit så sov vi som stockar (vilket jag gör alltid ändå).
 
DET VAR DEN BÄSTA DAGEN I MITT LIV, KAN INTE SÄGA NÅGOT ANNAT, OCH JAG KOMMER MINNAS DEN I RESTEN AV MITT LIV ♥
ONE DIRECTION FOREVER ♥  hehhe, känner mig lite moddad här ja..
 
(Nu kanske det inte är så bra skriver m.m. men det får ni leva med!)
 
KRAM S ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback