hår

bild från weheartit
 
Hej!
Det är väll inte bara jag som älskar tjock, fräscht långt hår? Har alltid velat har långt hår, men aldirg haft det. 
Har bara haft ungefär till axlarna och lite längre. Nu sparar jag till långt hår. Ska ha såhäääääääär långt hår, nejmen jag kanske ska ha till slutet av ryggen/början av my amazing ass. 
Och så sulle jag vilja ha så långt hår så jag kan fläta det själv, HAHAHA! Kul och ditta och läsa om hur jag vill ha mitt hår? Nä? Okej, ni får läsa det ändå ;)
 
Ni ska få lite tips hur ni kan göra för att få långt och friskt hår! Jag gör såhär och mitt hår är friskt och fint!
  • Använd bra shampoo/balsam, fråga din frisör vilka som passar till din hårtyp!
  • Massera hårbottnen varje/varanan dag, i ca 5-10 minuter. Det ökar blodcirkulationen!
  • Använd inte shampoo/balsam varje gång du duschar, bara ca 3-4 gånger i veckan!
  • Klipp håret ofta, annars blir topparna jätteslitna och frisören måste klippa av allt slitet. (vilket blir mycket då!)
  • När du klipper dig, klipp inte 3 centimeter, för håret växer bara 1 centimeter varje månad!
  • Ha uppsatt eller flätat hår när du sover, det sliter på håret om du sover med utsläppt.
  • Använd inte hårsnoddar med metalspennen.
  • Om du ska platta/locka/föna håret, använd varmeskydd före!
  • Rengör dina borstar/andra stylingprodukter ofta, det fastnar mycket smuts, damm, fett m.m som dödar hudcellerna!
Detta var mina tips till dig som vill ha långt och friskt hår!
KRAM S ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback