hemma

Hej!
Idag så åkte jag till Bella. Vi tänkte bada i hennes pol, men sen sa Martina att vi skulle rida, så vi fick snabbt byta om till ridkläder och åka till stallet!
Tog in Horice från hagen, fixa han, vänta på att Bella skulle bli klar.. Hon tar sååååå lång tid på sig, och jag tycker jag tar lång tid på mig! Vilket jag gör. Efter jag sadla insåg jag att han stigbyglar var borta, så jag fick leta upp dem, och Ida sa att de var i lillaridhuset, så hon gick och hämta dem till mig.
 
Först red vi ut en liten runda med Martina, efter det så red jag och Bella i paddoken (hur det nu stavas, hehe). 
Vi hade galopptävling, Bella red Lasse (Lance) som är storhäst, och jag red Horice, D-ponny, och dem var lika snabba! Enligt mig så var Horice snabbare, menmen. 
Red mycket 'riktig' dressyr, men alltså jag jobbade honom mycket, i en fin form. Han gick i form hela passat, duktig kille! Efersom han är en ridskoleponny så brukar de oftast vara envisa, eftersom vissa inte rider de ordenkligt. 
 Red runt en timme, och det är såååå varmt! Men det är bättre än om det är kalt och regnigt.. :)
 
Sen så åkte vi hem till Bella, Bella cyklar till sin träning och jag handla med mamma.. Nu ska jag hjälpa mamma att laga spagetti & köttfärssås, äääälskar det!
KRAM S ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback